Eile alanud Arctic Lapland Rallyks oli LGT rallitiim Allar Goldberg / Kaarel Lääne valmistunud juba pikalt, kuid kõik ei läinud sugugi libedalt.
Auto läbis tehnilise kontrolli ühegi märkuseta, kuid kahjuks ei vastanud äsja hooldusest saabunud turbo nõuetele ja seda ei plommitud. “No enam ei mõista, miks nii läheb,” rääkis murelik tiimipealik Martin Goldberg lisades, et: “Selline asi teeb väga murelikuks. Turbo autol on väga riskantne ilma sellise kindluseta võistlema minna, sest iga kilomeeter on autole äärmiselt nõudlik.”
Ometi mindi esimesele 22.47 km pikkusele katsele peale suure hooga. Autosid on kokku stardis üle 120 ekipaaži, seega ei ole vale öelda, et kui Allar Goldberg/Kaarel Lääne autol võistlusnumbriga 99 stardipoodiumi võtsid, olid esiotsa mehed juba teisel katsel.
Kuid ca katse keskosas ei keeranud auto enam 90 kraadi paremkurvi sisse ja auto lohises juhitamatuna suurde lumevalli. Ühtlasi purunes sel hetkel lülitusmuhv ja autol kadus tagurpidikäik. Põhja peal oldi nii tugevalt kinni, et kui ka tagurpidikäik oleks olemas olnud, poleks sellest kasu olnud. Õnneks maanduti sisuliselt taluhoovis ja 5m eemal oli traktor, mis meie mehed lõpuks välja tõmbas. Kas meie õnn hakkab pöörduma nüüd?
Sellega kaotati üle 10 minuti ja võistlusnimekirjas tähendas see üsna tagaotsa kohta. Siiski mitte viimast. Leidus paar veel suuremat ebaõnne sõdurit, kes jätkavad superralli süsteemis. Päeva esimeses hoolduses selgus aga, et testi ajal on istet sättides läinud pidurite balanss paigast ära läinud. “Ma pidin 5 tiiru peale keerama seda, et taastada testi aegne juhitavus, “ ütles rallipiloot Allar Goldberg. “Aga ega see polnud põhiline, mis meid valli viis,” lisas piloot juurde. “Rehvirõhuga läksime ka alt. See oli liiga kõrgeks pandud meil katse alguses ja esimese tiiruga küpsetasime jooksu rehve läbi – autol polnudki pidamist.”
Kartes autole veel rohkem liiga teha, sõitis eestlastest koosnev ekipaaž kolmanda katse “Siikakämä Kivalo” (26.16km) läbi rahulikult. Sellega polnud nõus Martin Goldberg, kes innustas siiski Allarit tempot tõstma. “Olgu, mis on, aga me tulime siia ikkagi kiiresti sõitma! Oma klassi poodiumi koht on kolme minuti kaugusel ja midagi pole veel läbi,” oli tiimi pealik optimistlik. “Seda näitas ka 2023, et võidab see, kes lõpuni tuleb. Keegi ei otsi meist siin vabandusi või süüdlasi praegu, ütles Martin Goldberg lisades, et: “Kõik 6 edaspidikäiku on veel alles ja need tuleb nüüd maksimaalselt ära kasutada.”
Neljas ja viies katse sõideti seega tõusvas tempos. Päeva lõpuks oldi omas klassis küll viimane (4 ekipaaži seas), kuid üldarvestuses 105-l kohal 116-st. Ehk õhtuks oli juba 7 katkestajat.
Õhtuses hoolduses otsustati kägukasti karteripõhi eemaldada ja teha visuaalne kontroll. Olgu öeldud, et õnne on tiimil siiski palju olnud. Põhjas ulpisid purunenud lülitusmuhvi metalsed tükid ja õli oli metalli puru ilmselgelt täis. Lahtised tükid eemaldati ning kast täideti õliga. Ajaliselt jäi 15 sekundit veel ülegi.
Kokku oli esimesel päeval siis 75,5 katsekilomeetrit, mis tähendab, et ülejäänud 125 oli veel ees.