Allar Goldberg / Kaarel Lääne (LGT – Lääne Goldberg Team) lähevad 2. ja 3. veebruaril toimuvale Arctic Lapland Rallyle kaitsma mullust klassivõitu ning hoiavad rallisõpru tiimi käekäiguga kursis rallipäeviku vahendusel. Esimese osa teemadeks on ettevalmistus, mis kohati läks päris pingeliseks ja esmamulje katsetelt.
Tiim võtab rallile kaasa oma köetava boksiala, eraldi recce-auto Subaru Impreza WRX STI ning võistlusauto – EMV5 klassi Subaru Impreza (2004. a). Enamasti on nii kaugele tulekuks kohapealt renditud ralliauto ja hooldetiim. Selline ralli vajab päris suurt ettevalmistust ning tänu mitmetele sponsoritele ja toetajatele on ralliks saadud kokku päris märkimisväärne ja vastupidav komplekt.
Viimati osalesime selle võistlusautoga Eestis Saarema rallil, peale mida saatsime käigukasti, turbo ja ühr amortisaator hooldusesse, et olla varakult valmis ja mitte jätta ettevalmistust viimasele minutile. Kuid eriti käigukasti ja amortisaatori hooldus venis mitme kuu pikkuseks närvesöövaks ootamiseks. Lisaks sellele selgus, et hoolduse pakkuja ei märganud kõveraid käigukasti võlle, mida siis tuli otsida, kuid mis õnneks Eestist leiti. Ainsana tuli mõistliku ajaga hooldusest tagasi turbo. Käigukast saadi vaid paar päeva enne Eestist väljasõitu kätte ja hilistel öötundidel ka paigaldatud. Ning amortisaator korjati peale hoopis Helsingist.
Kui 2023 sõideti mitme treileri, hoolde auto ja tiimi bussiga mööda maanteed, siis seekord valiti rongi kasuks. 12-tunnine rongisõit oli tiimile palju kergem – sõitmise asemel sai rongis end enam-vähem välja puhata. Kohe esimese asjana sõideti taas Snow Rally Rings talvekeskusesse testima.
6-käiguline järjestiklülitusega Xshift käigukast toimis hästi. Varasemalt tugevdatud veermiku pärast ei pidanud muretsema. Mõned pisivead esinesid – gaasitross vajas vahetust ning üks turbolõdvik oli pragunenud. Rallieelne test oli seega edukas ning kõik paistab olevat hästi seades.
Selle ralli eripära on kindlasti maastik ning pikemad katsed, mis nõuavad palju nii kaardilugejalt, kui loomulikult ka juhilt. Kaarti loeb Kaarel Lääne ning piloodiks on Allar Goldberg. Tiim on kokku kuueliikmeline koosnedes veel tiimi pealikust, mehaanikust, kokast ja meediainimesest.
“Sel aastal on infot palju rohkem,” ütles tiimi pealik Martin Goldberg. Lisades, et: “Alates muidugi olude ja ümbruskonna tuttavlikkusest, kuni ka näiteks eelinfona saadud üleriigilisest streigist, mis tähendab, et sisuliselt kõik peale ralli on reedest pühapäevani suletud ja tähendab taas pisut rohkem planeerimist”.
Allar Goldberg kirjeldab peale esimesi katsete kirjutamisi rallit nii: “Katsed on endiselt vägevad. Kiireid kurve on palju, tuleb seotud kurvide pealt ja läheb laia peale. Kuid sel aastal on vist kergem, sest katsekilomeetreid on vähem.”
“Jah, 50 kilomeetrit vähem, kui täpne olla, “ sõnas Kaarel Lääne lisaks. “Võrreldes eelmise aastaga on päevas ca 30 minutit rohkem valget aega, mis võiks olla kõigile kasuks, aga samas lubatakse siia suurt tormi – tuult alates 35 m sekundis, mis ilmselt toob kaasa korraliku tuisu. Aga selle järele me ju tulimegi! Eelmisel aastal oli Tartus külmem, kui Rovaniemis.”
Tiimi tegemistel saab silma peal hoida sotsiaalmeedia vahendusel Facebookis ja Youtube´s.
Youtube keskkonda laetakse nii rallile jõudmine, kui ka kõik, mis toimub ralli ajal. Sealt leiab ka lisainfot, kuidas see tiim on alguse saanud ja milline tee on läbi käidud selleks, et tänasesse päeva jõuda. Ootame kindlasti kõiki sellele teekonnale kaasa elama.