Autoralli 2023. aasta EMV2 klassi Eesti meister Kaspar Kasari räägib edukast hooajast ja tänavusest plaanidest.
Võistlesid möödunud aastal enda jaoks uuel võistlusautol Škoda Fabia R5. Kui palju läks aega, et said endale öelda, et oled autoga harjunud ja sõiduga rahul?
Harjumisega läks talvel natukene aega, kuna olud olid eelmisel aastal talverallidel päris keerulised. Kruusahooajal läks palju lihtsamalt ning peale Rapla rallit oli juba tunne hea. Ma ise enda sõiduga väga rahule ei jäänud, tegin suhteliselt palju vigu, mis rikkusid mõnel võistlusel hea tulemuse.
Kui võrdled enda eelmist Rally3 autot ja Rally2 autot, siis mis on nende kahe kõige suuremad erinevused?
Kõige suurem erinevus on võimsuse vahe, kuid sõitmise poolest on nad sarnased.
Oled liikunud n-ö loogilist rada Rally4 autolt Rally3 ja siis Rally2 peale. Kas võib öelda, et kas sinu enda jaoks on see kulgenud mööda loogilist ja teadliku valiku püramiidi?
Meie jaoks oli loogiline liikuda mööda ralli püramiidi. Pärast Rally4 autoga sõitmist otsisime võimalusi proovida nelikveolist autot ning õnneks oli tulemas Rally3 auto Fordil. See tegi kindlasti hüppe Rally2 auto peale tunduvamalt lihtsamaks ning meie jaoks oli ta loogiline käik.
Kui mainisid eelpool, et kui palju kulus sinul uue autoga sina peale saamiseks, siis kuidas kulges kaardilugeja Rainis Raidma harjumine kiirema kiiruslegendi lugemisega?
Rainisel ei võtnud harjumine kaua aega, kuna eelnev kogemus Rally3 autoga aitas väga.
Kui möödunud hooajale tagasi vaatad, siis millise ralliga jäid kõige enam rahule ja miks?
Kõige rohkem jäin rahule Rapla ralliga ning Rally Estoniaga. Mõlema ralliga ei jää ma küll täiesti rahule, kuid kodurallil ning kodusel WRC etapil on alati väga nauditav sõita.
Kui mõelda tagasi hooajale, siis see pakkus kohati päris ekstreemseid olusid, eriti Saaremaa. Kas sellisteks oludeks valmistutakse kuidagi teisiti kui tavarallideks?
Saaremaa oli möödunud aastal tõesti päris tormine ning tegi sõitmise üpris keeruliseks. Teadsime, et on tulemas väga vihmane ralli ning üritasime teha testipäevasid samuti sarnastes tingimustes. Kahjuks küll nii vihmane testides ei olnud. Samuti rajakirjutamisel peab olema väga tähelepanelik, jälgima teeolusid ning pinnasemuutuseid.
Oled osalenud kõigil neljal WRC Rally Estonial. Kas see on kodupubliku ees võistlevale piloodile kuidagi erilisem tunne ka, kui võistled koduteedel MM-rallil?
Kodupubliku ees sõita kaasa WRC etapil on uskumatu tunne, eriti veel kui möödunud aastal õnnestus sõita WRC2 arvestuses ja isegi saada punktiarvestuses punkte.
Hooajal 2023 sõideti kokku kuus etappi. Kuidas hindad koduste rallide taset ja võistlustel olevat konkurentsi?
Eesti rallide tase on väga hea, tahaksin tänada selle eest kõiki rallide korraldajaid. Usun, et ka Eestis olev konkurents on tugev. Alati võiks olla rohkem Rally2 klassis võistlevaid autosid.
Sinu ja Rainise hooaeg lõppes EMV2 klassi meistritiitliga. Kas see tuli n-ö taktikaga süües kasvab isu või oli see eesmärgiks juba hooaja alguses?
Unistasime, et esimesel hooajal Rally2 autoga TOP3 saamine oleks väga hea tulemus. Ühel hetkel nägime, et võimalus on saavutada meistritiitel, siis seadsime eesmärgiks igal rallil kindlad punktid tuua.
Panid hooaja lõpus oma auto müüki. Kuidas sellega läinud on, kas uus piloot leitud? Hooaeg 2024 on kohe-kohe algamas.
Enne Saaremaa rallit panime enda Škoda müüki ning tänaseks on autol juba uus piloot olemas.
Millised on sinu plaanid nii võistluste, kui ka auto osas?
Meie plaan uuel aastal oleks sõita mõned kodused võistlused ning teha kaasa ka mõnel välisvõitlusel. Tahaksime proovida, et kuidas oleks sõita rallit ka asfaldil. Kindlat kalendrit meil veel paigas ei ole ning hetkel ei oska ka öelda, et millise autoga võistleme. Usun, et on tulemas põnev aasta.