Urvo Männama ja Risto Lepik olid sunnitud Dakaril katkestama, Toomas Triisa ja Mart Meeru jätkavad

Toomas Triisa / Mart Meeru jätkavad vaatamata raskustele. Foto: MCH Photography

Neljapäeval anti start Dakari teisele maratonkatsele. Kui esimene oli ralli esimeses pooles ja korraldajate poolt olude sunnil tehtud, siis neljapäeval ja reedel sõidetav maratonkatse oli algselt kavas. Ei mingit tehnilist abi meeskondade poolt ja unetunnid magatakse täis telkides. Eestlastele oli Dakari maratonkatse katsumusterohke.

Urvo Männama ja Risto Lepik (Toyota Hilux) alustasid 274 kilomeetrist liivast katset Empty Quarter kõrbes hea hooga, sõites TOP 20 aegu. Poole katse peal aga tuli ajakaotust, selle põhjuseks oli düünides masina üle katuse keeramine. Sel korral ratastele ei jäädud ja läks aega, kui nad taas püsti lükati. Kahjuks ei olnud see ainuke mure sellel katsel. Enne eelviimast kontrollpunkti pidid nad seisma jääma, põhjuseks käigukasti rike. Oodata tuli tagant tulevat veokit, milles olid vajalikud varuosad. Paraku oli aga see masin esialgse info kohaselt liiva kinni jäänud ja kui hakkas pimedaks jääma, oli lootus jätkata väike. Varahommikul toodi eestlased korraldaja poolt helikopteriga laagrisse ja see tähendas, et nende Dakar on läbi. Nüüd seisab ees veel eraldi ülesanne, sest auto jäi kõrbesse ja see tuleb sealt ära tuua.

Toomas Triisa ja Mart Meeru (Can-Am Maverick X3) päev polnud samuti murevaba. Katse alguses liiguti oma klassi TOP 10 tempos. Nende hoog rauges samas kandis, kus jäid seisma ka Rally Raid Estonia teised sõitjad Männama ja Lepik. Triisa ja Meeru masinal purunes esiratta kinnitus aga see saadi õnneks katsel korda ja katse lõpetati oma klassi 32. kohal. T4 klassis on nende positsioon peale seda katset 13. Liidrid on nende klassis Rokas Baciuska ja Oriol Vidal Montijano, kellele eestlased kaotavad 5 t 46 m 17 sek

Reedel sõidetakse Dakari maratonkatse teine pool, päeva pikkus on 376 kilomeetrit ja katset sellest 185 kilomeetrit. Laager asub Shaybah’s, kust ka maratonkatsele neljapäeval teele asuti.  Taas saab olema palju liiva ja osades kohtades varitseb sõitjaid ka fesh-fesh liivaks nimetatud osa, mis paistab pealt kõvem pinnas tegelikult on aga seal all pehme liivaga augud.

LOE KA NEID UUDISEID:

22. november 2024

Priit Priimägi võtab MM-rallidel üle Michèle Moutoni töö. „Ohutusdelegaat annab viimase heakskiidu katsele.“

20. novembril avaldati Monte-Carlo MM-ralli 2025 võistlusjuhend, kus FIA ametnike nimekirjast leiab lisaks Karmo Uusmaale veel ühe eestlase nime....
21. november 2024

Nädalavahetus autospordis: Eestis maastikusõit; MM-punktid mängus rallis ja vormel ühes

Nädalavahetusel toimub Eesti offroad-võistlus Saarekoll; MM-punktid on mängus rallis ja vormel ühes. Reedest pühapäevani Saaremaal toimuva Saarekolli võistluskeskus asub...
20. november 2024

Maastikusõiduhooaeg lõpeb nädalavahetusel Saaremaal

Maastikusõiduhooaeg lõpeb reedest pühapäevani, 22.-24. novembrini Saaremaal toimuva Eesti karikavõistluste etapiga Saarekoll. Ehkki tegemist on publikule üldiselt raskesti jälgitava...
20. november 2024

EVAL F4 2024, 7. etapp: Talvar võttis, mis talle kuulus

Virtuaalse vormelisõidu Eesti meistrivõistluste viimane etapp sõideti 17. novembril väga keerulisel Detroidi Belle Isle’i ringrajal. Tabelijuht Rainer Talvar tagas...