Maastikusõitjad panid oskused proovile Ida-Virumaa raskel rajal

MudEstil tuli võistlejatel hakkama saada kõige erinevamate takistustega. Foto: Urve Paas

Eesti 4×4 Off-Road karikavõistluste ja superkarikavõistluste etapil MudEst tuli osalejatel hakkama saada nii metsasihtide kui karjääridega.

Ehkki Ida-Virumaal toimunud võistlus algas paduvihmas, valitses eelnenud päevadel kuiv ilm ning ka võistlustrass oli tavapärasest kuivem. “Sel põhjusel muutsime ühe põhiklassi TR-3 rada pikemaks. Kuna võistlejad kontrollaega ei mahtunud, tuli neil välja mõelda taktika, milliseid punkte rajal läbida ja millised vahele jätta,” rääkis võistluse peakorraldaja Joonas Oja.

Rohkem kui saja osalejaga võistluse rada läbis nii turbaseid alasid, metsasihte kui Sirgala karjääri kaevandusmaastikku. “Sirgala karjääri üks tõmbenumbreid on veetakistus, mida saab läbida autoga vee peal sõites – oskuslik juht suudab õige kiirusega peale minnes läbida takistuse nii, et suurema osa lõigust auto rattad veetakistuse põhja ei puuduta.“

Raja traielilõikudel läks ka mitu autot kummuli. “Ei midagi tõsist, väikesel kiirusel ümberpaiskumised, mida järskudel nõlvadel ronimisel ikka ette tuleb,” lausus peakorraldaja.

Lisaks Eesti karikavõistluste klassidele osalesid MudEstil veaoutod, UTV-d, mootorrattad ning seiklemisvõimaluse said ka turistiklassi maastikusõidusõbrad. “Osaliselt kattus lisaklasside rada põhitrassiga, osaliselt mitte. Tuleb arvestada tehnika eripäradega, näiteks veoautod igale poole ei mahu, turistiklassi eriettevalmistuseta autosid ei saa suunata takistustele, mis pole neile jõukohased.”

Off-road karikavõistlustel ja superkarikavõistlused jääb veel sõita üks etapp, Isadepäeva sõit 17.-19. novembrini Lehtses.

MudEsti tulemused

ATV Vaba: 1. K-N Racing (Jüri Juuram, Marko Rooden), CAN-AM Outlander, 2. Silindia Ehitus (Ivo Leiaru, Peep Juust), Suzuki Kingquad, 3. Mehed Marsilt (Raido Välk, Andres Raag), CAN-AM Outlander.

TR-1: 1. Team Samukas (Hendrik Lillipuu, Karl Viimsalu), Suzuki Jimny, 2. Särtsu Suuzi (Teet Tähepõld, Krister Peetmaa), Suzuki Vitara, 3. Pühajõe Puhkemaja (Gerd Simm, Tanel Pilsas), Suzuki Jimny.

TR-3: 1. Qkulgur (Priit Aus, Sven Lebert), Honda T4 Turbo, 2. Silverbeast (Erik Metsis, Kristjan Kotkas), Silverbeast 3.0, 3. Mudarakett (Rene Derrik, Priit Kasesalu), omavalmistatud.

Vaba: 1. Vuran Offroad (Alvar Rannula, Kaido Kool), Nissan Terrano, 2. Mudakoll (Üllar Ahi, Indrek Paluteder), Lada Niva, 3. Alexteam (Aleksei Gremilov, Vitali Gremilov), Suzuki Samurai.

Kõrvalklasside võitjad

Veok: Sinimäe Sohvoos(Alar Liisväli / Dmitri Matsuy / Donald Lips)

UTV: Boatworld (Taisto Kala)

Enduro: Mülkakollid (Erki Palusoo / Viljar Raudauk)

LOE KA NEID UUDISEID:

28. märts 2024

Nädalavahetus autospordis: Eestis sõidetakse rahvasprinti, MM-punktid mängus rallis ja elektrivormelitel

Nädalavahetusel algab rahvasprindi uus võistlussari Kehala Karikas, MM-punkte jahitakse rallis ja elektrivormelitel. Kehala Karikas 2024 koosneb neljast etapist, mis...
27. märts 2024

Harrastajate kardisari Uskumatu Võidusõit alustab mais uut hooaega

Harrastajate kardisari Uskumatu Võidusõit alustab uut hooaega 19. mail Kuningamäe kardirajal. Kokku on kavas neli etappi, lisaks võisteldakse veel...
26. märts 2024

Laupäeval algab Lääne-Virumaal uus rahvaspordi karikasari

Laupäeval, 30 märtsil algab uus rahvaspordi võistlussari Kehala Karikas 2024. Sarja kõik neli etappi sõidetakse Kehala Ringil, kuid erinevatel...
26. märts 2024

Eesti noored sportlased stardivad uues kõrgetasemelises kardisarjas

Käesoleval aastal alustab uus rahvusvaheline kardisari nimega ‘’Champions of the Future Academy Program’’ ning sellest võtavad osa ka kolm...