Maastikusõitjad panid oskused proovile Ida-Virumaa raskel rajal

MudEstil tuli võistlejatel hakkama saada kõige erinevamate takistustega. Foto: Urve Paas

Eesti 4×4 Off-Road karikavõistluste ja superkarikavõistluste etapil MudEst tuli osalejatel hakkama saada nii metsasihtide kui karjääridega.

Ehkki Ida-Virumaal toimunud võistlus algas paduvihmas, valitses eelnenud päevadel kuiv ilm ning ka võistlustrass oli tavapärasest kuivem. “Sel põhjusel muutsime ühe põhiklassi TR-3 rada pikemaks. Kuna võistlejad kontrollaega ei mahtunud, tuli neil välja mõelda taktika, milliseid punkte rajal läbida ja millised vahele jätta,” rääkis võistluse peakorraldaja Joonas Oja.

Rohkem kui saja osalejaga võistluse rada läbis nii turbaseid alasid, metsasihte kui Sirgala karjääri kaevandusmaastikku. “Sirgala karjääri üks tõmbenumbreid on veetakistus, mida saab läbida autoga vee peal sõites – oskuslik juht suudab õige kiirusega peale minnes läbida takistuse nii, et suurema osa lõigust auto rattad veetakistuse põhja ei puuduta.“

Raja traielilõikudel läks ka mitu autot kummuli. “Ei midagi tõsist, väikesel kiirusel ümberpaiskumised, mida järskudel nõlvadel ronimisel ikka ette tuleb,” lausus peakorraldaja.

Lisaks Eesti karikavõistluste klassidele osalesid MudEstil veaoutod, UTV-d, mootorrattad ning seiklemisvõimaluse said ka turistiklassi maastikusõidusõbrad. “Osaliselt kattus lisaklasside rada põhitrassiga, osaliselt mitte. Tuleb arvestada tehnika eripäradega, näiteks veoautod igale poole ei mahu, turistiklassi eriettevalmistuseta autosid ei saa suunata takistustele, mis pole neile jõukohased.”

Off-road karikavõistlustel ja superkarikavõistlused jääb veel sõita üks etapp, Isadepäeva sõit 17.-19. novembrini Lehtses.

MudEsti tulemused

ATV Vaba: 1. K-N Racing (Jüri Juuram, Marko Rooden), CAN-AM Outlander, 2. Silindia Ehitus (Ivo Leiaru, Peep Juust), Suzuki Kingquad, 3. Mehed Marsilt (Raido Välk, Andres Raag), CAN-AM Outlander.

TR-1: 1. Team Samukas (Hendrik Lillipuu, Karl Viimsalu), Suzuki Jimny, 2. Särtsu Suuzi (Teet Tähepõld, Krister Peetmaa), Suzuki Vitara, 3. Pühajõe Puhkemaja (Gerd Simm, Tanel Pilsas), Suzuki Jimny.

TR-3: 1. Qkulgur (Priit Aus, Sven Lebert), Honda T4 Turbo, 2. Silverbeast (Erik Metsis, Kristjan Kotkas), Silverbeast 3.0, 3. Mudarakett (Rene Derrik, Priit Kasesalu), omavalmistatud.

Vaba: 1. Vuran Offroad (Alvar Rannula, Kaido Kool), Nissan Terrano, 2. Mudakoll (Üllar Ahi, Indrek Paluteder), Lada Niva, 3. Alexteam (Aleksei Gremilov, Vitali Gremilov), Suzuki Samurai.

Kõrvalklasside võitjad

Veok: Sinimäe Sohvoos(Alar Liisväli / Dmitri Matsuy / Donald Lips)

UTV: Boatworld (Taisto Kala)

Enduro: Mülkakollid (Erki Palusoo / Viljar Raudauk)

LOE KA NEID UUDISEID:

26. jaanuar 2023

VIDEOD. Laupäeval selgub Eesti aasta auto 2023

Laupäeval, 28. jaanuaril Eesti Rahva Muuseumis toimuval Eesti Autospordi Liidu galal selgub Eesti aasta auto 2023. Eesti aasta auto...
26. jaanuar 2023

Pandivere rahvaralli jääb ära

18. veebruarile planeeritud rahvaralli Pandivere Talv jääb sulailmade tõttu ära. Võistluse direktor Peep Kristal ütles, et sulailmad on muutnud...
25. jaanuar 2023

Juss Pareki ülivõimas algus S-Link GT-sarjas

2023. aasta Eesti meistrivõistlused virtuaalses ringrajasõidus GT3-autodele ja ehk ametlikult sari nimega EVAL S-Link GT 2023 algas 22. jaanuaril...
24. jaanuar 2023

Jäärajasõitjaid ootab ees peegelsile rada

Jäärajasõidu Eesti karikavõistluste esimesel etapil pühapäeval, 29. jaanuaril Valgamaal Korijärvel ootab võistlejaid ees väga hea rada. “Jää on peegelsile,...

Eesti Autospordi Liit

Reg. nr: 80076023
Aadress:
Mustamäe tee 4, 10621, Tallinn
Tel.: +372 6398 666
E-post: info@autosport.ee

Olulised lingid

Olulised lehed

Jälgi Eesti Autospordi Liitu ka:

© Kõik õigused on reserveeritud Eesti Autospordi Liidule