Maastikusõitjad võistlevad alanud aastal lisaks teada-tuntud sarjadele superkarikale ning rajale on oodata ka uusi autosid.
Superkarika kalender liidab offroad ringrajasõidu ja orienteerumise võistlused, ehk võitmiseks peab ekipaaž olema tugev nii kiiruslikult kui navigeerimisoskuselt. „Tänavu on see sari vaid TR-1 klassi autodele, sest nende tehnilised tingimused on mõlemas distsipliinis samad,” rääkis Eesti Autospordi Liidu 4×4 komitee esimees Arto Künnapas. „Proovime, kuidas eri alasid ühendav sari sobib erineva sõidustiiliga võistlejatele.”
Offroad ringrajasõidus sõidetakse nii Eesti meistri- kui karikavõistluste punktidele, orienteerumises toimuvad Eesti karikavõistlused. Võistluskalender koosneb kaheksast võistlusest, neli orienteerumist, neli ringrajasõitu.
„Võistlused on suuremas osas juba varasemast tuttavad, uudseks on aga Jaanikese motokompleksis toimuv. Varem on seal peetud Klaperjahti, kuid nüüd tuleb Jaanikeses uus sõit uute korraldajatega,” rääkis Künnapas. „Ridala Off-Road muutis juba eelmisel aastal toimumispaika ja peetakse tänavugi sealsamas.”
Künnapas nendib, et suuri maa-alasid haaravate orienteerumisvõistluste korraldamine on muutunud keerulisemaks. „Maaomanikud vahetuvad ja uued ei pruugi alati olla huvitatud maastikusõidust. Hästi saame kaubale RMK ja suuremate metsaomanikega. Neilt tuleb info raietest ja meie kasutame palju just raielanke. Hea koht võistluseks on Sirgala – osaliselt polügoon, osaliselt kaevandus ja mingis osas rekultiveeritud maa-ala. Mõnel pool on võistlus pika traditsiooniga, näiteks Suur Maasturite Suvesõit toimub tänavu 20. korda, ja kohalikud pakuvad ise oma maid kasutusse. Kui peakski juhtuma, et mõni tee roopasse sõidetakse, siis mõistagi taastame selle.”
Maastikusõiduvõistlustega liituvad tänavu UTV-dega (Utility Task Vehicle) sõitjad, kes on Künnapase sõnul rohkem huvitatud kiiruslikest ringrajavõistlustest, ehkki lõid kaasa ka hooaja avanud orienteerumisel Suurel Maasturite Talvesprindil.
Aasta offroad sportlaseks valitud Hardo Mere osales mullu Poolas maastikurallil Rally Breslau, kus saavutas oma 420 hj spetsiaalautol klassi teise koha. „Üks või kaks sellist autot on TR-3 klassi lisandumas, mehed ehitavad. Parema stabiilsuse saavutamiseks suurematel kiirustel ehitatakse need pikema telgede vahega. Klassikalised maastikusõiduks ehitatud võistlusautod on reeglina lühikesed ja hea manööverdusvõimega, kuid kiiruslikel sõitudel ei mängi see rolli, juhitavusstabiilsus aga küll.”
Maastikusõitjate hooaja avavõistlus Suur Maasturite Talvesprint toimus 27. veebruaril keskusega Paunkülas.
Klasside esikolmikud:
ATV: 1. MR Seiklejad (Madis Nael, Rainer Rüütli), 2. Mehed Marsilt (Raido Välk, Andres Raag), Silindia (Ivo Leiaru, Peep Juust).
TR-3: 1. Mulkland (Joel Purga, Kiur Ojala), 2. Porgand (Tarvo Klaasimäe, Joonas Oja), 3. Silverbeast (Erik Metsis, Kristjan Kotkas).
Vaba: 1. Samru (Urmas Uffert, Kaido Kallavus), 2. Mudakoll (Üllar Ahi, Indrek Paluteder), 3. Vuran Team (Alvar Rannula, Kaido Kool).
TR-1: 1. Team Saarlased (Rait Mändla, Rauno Lahi), 2. Konnapoeg (Kris Männama, Simo Lind), 3. Team Samukas (Hendrik Lillipuu, Karl Viimsalu).
Järgmine võistlus on plaaneritud 14.-16. maile ja kannab nime Jaanikese Kuningas.