Lõpuni võidelnud Ruben Volt pidi leppima Itaalia meistrivõistluste teise kohaga

#27 Ruben Volt (EST) - ALM Motorsport - Honda Civic FL5 - TCR Seq. Round 6 del TCR Italy durante Aci Racing Weekend presso Autodromo Nazionale Monza, Monza (MB) - Italia, 26/10/24, Photo: Daniele Nicli

Autoringrajasõitja Ruben Volt läks hooaja viimastele Itaalia meistrivõistluste sõitudele sellele nädalavahetusel vastu selge eesmärgiga võita tänavune Itaalia meistritiitel TCR autode klassis. Peale avasõitu laupäeval oli kõik endiselt võimalik kui kahjuks sai teise sõidu stardis eestlase Honda Civic Type-R TCR viga ja sellise autoga oli raske konkurentide tempos püsida.

Tänavuse hooaja lõpptulemuseks jäi teine koht, seda võrdsete punktide juures Kanada võidusõitja Nicolas Tayloriga, kes tuli 2024. aasta meistriks.

Hooaja viimane etapp, mis sõideti kuulsal Monza ringrajal, algas ALM Honda Racing sõitja Ruben Volti jaoks kvalifikatsiooni viienda kohaga, mis sõitja enda sõnul ei olnud see, mis tema kiirus päriselt oli.

“Kvalifikatsiooni lõpus, kui olin kõigis sektorites kiireim olnud, tuli rajale punane lipp, mis tähendab sõidu katkestamist. Finišijoon oli 100 meetri kaugusel aga pidin hoo maha võtma ja sõit oli peatatud,” rääkis Volt.

Esimeses sõidus, mis peeti vihmasajus tõusis Volt koha võrra ja lõpetas sõidu neljandal kohal. Sõidu võitis Taylor, sarja liider Nicola Baldan oli kaheksas. See tähendas, et enne otsustavat sõitu pühapäeval oli Baldani edu Volti ees viis punkti. Kolmandal kohal olnud Taylor kaotas omakorda Voltile samuti viie punktiga.

Teise sõidu, mis sõideti samuti märjal rajal, esimeses kurvis oli rohkelt olukordi, milles ühes oli osaline ka Volt. Ta suutis küll auto rajal hoida aga auto oli viga saanud ja see ei lubanud tal anda maksimumi. Sõidu vältel käis turvaauto mitmel korral rajal ja sõit lõppes punase lipu ehk selle peatamisega, kui sõita oli pisut üle kolme minuti. Ruben Volti lõppkoht oli üheksas, Baldan ebaõnnestus ja oli 22. Kuid Taylor lõpetas seitsmendal kohal ja see tähendas, et hooaja kokkuvõttes oli Tayloril ja Voltil võrdne arv, 352 punkti. Mõlemal sõitjal oli hooaja peale ka kaks võitu ja otsustavaks sai Taylori teine koht Pergusa etapil ja nii kuulub tänavune tiitel Nicolas Taylorile Ruben Volti ja Nicola Baldani ees.

“Esimeses sõidus kui olud olid keerulised ja sõit tõotas tulla raske, läksime kindla peale, et punktid koju tuua. See õnnestus. Pühapäeval sõitis kohe esimeses kurvis kaasvõistleja mulle sisse. Suutsin masina rajal hoida aga auto sai viga. Parem tagumine käänmik oli puruks ja auto käitus nii nagu ise tahtis. Selles olukorras muidugi äärmiselt kahju, et ei saanud päriselt tiitli nimel võidelda selles olukorras. Hooaeg ise oli erinevate emotsioonidega. Olime kiired ja seda kinnitab ka meeskondlik Euroopa ja Itaalia meistritiitel. Oli asju, mis ei sõltunud minust ja oli hetki, kus tegin ise vigu ja olukorda keerulisemaks,” rääkis Ruben Volt peale hooaja viimast sõitu.

Meeskondlikult tuli ALM Honda Racing Itaalia meistriks ja see on meeskonnale selle aasta teiseks tiitliks Euroopa meistritiitli kõrval.

LOE KA NEID UUDISEID:

2. January 2025

VIDEOD. Urvo Männama ja Risto Lepiku kolmas Dakari maratonralli hakkab homme

Reedel, 3. jaanuaril antakse start tänavusele Dakari maratonrallile, mis sõidetakse Saudi Araabias. Tegu on 46. Dakariga, eestlastele Urvo Männamale ja Risto...
2. January 2025

EAL-i tehnikakomiteed asub juhtima Madis Reinup

Eesti Autospordi Liidu tehnikakomiteed asub juhtima üle kümne aasta autospordis erinevates rollides tegutsenud Madis Reinup. Varasema EAL-i tehnikakolleegiumi esimees...
31. December 2024

TOP 10: Eesti rallihooaja meeldejäävamad sündmused

Eesti autoralli hooaeg 2024 pakkus palju põnevust, draamat ja uusi väljakutseid. Euroopa- ja maailmameistrivõistluste etappidelt toodi koju nii katsevõite,...
30. December 2024

VIDEO. Mida kujutab endast rallikrossi uus noorteklassi auto?

EAL rallikrossikomitee esimees Mati Kask ja noor võidusõitja Ott Kristofer Kask tutvustavad videos rallikrossi Eesti meistrivõistluste uue klassi Yaris...