Kardispordi kestvussõidu Eesti tiim sai FIA mootorispordimängudel neljanda koha, Juss Parek lõpetas e-spordi GT-klassis 11. tulemusega, paljudel aladel jätkuvad eelvõistlused, kus eestlased kõrges konkurentsis.
Kardispordi neljatunnise kestvussõidu võitis Belgia, Hispaania ja Suurbritannia ees. Eesti tiim Mia-Mariette Pankratov, Marten Ojapõld ja Ranno Kallas lõpetas sõidu neljandana.
“Tegime suhteliselt sama plaani, millega me Eestis valikvõistluse võitsime: sõita nii pikalt järjest kui võimalik.” rääkis Ranno Kallas. “Oleme võrdselt kiired sõitjad ja stabiilsus aitas samuti paljudest mööda. Neljas koht jääb siiski natuke kripeldama.”
Juss Parek võitles end 57 riigi esindaja konkurentsis GT-klassi finaali ja saavutas seal 11. koha. Võitis Brasiilia.
Autoslaalomi tiim Martaliisa Meindorf ning Kristian Hallikmägi sõitsid end poolfinaali, mis on kavas pühapäeval nagu ka finaal. Kardislaalomi tiim Grete Mia Koha ja Marten Meindorf ei pääsenud tänasest kaheksandikfinaalist edasi.
Kardispordi sprindivõistlusel võitis Bennet Korjus klassis mõlemad oma grupi eelsõidud. “Esimeses sõidus tõusin eelviimasel ringil esimeseks ja hoidsin kohta, teises tõusin esikohale tihedas võitluses viimasel ringil,” rääkis Korjus. “Püüan mõelda paar ringi ette, mida konkurendid võiksid teha ja püüan ootamatult rünnata.”
Theodor Toobal oli Juniori esimeses eelsõidus kümnes ja teises 13. kohal. “Siinne rada on päris huvitav, lai ja päris keeruline sõita,” rääkis Toobal Aspar Circuit rajast. “Konkurents on tihe, kõigil on kasutada samasugused kardid.” Korjuse ja Toobali võistlus jätkub pühapäeval.
Driftis sai Kevin Pesur kvalifikatsioonis kaheksanda koha ja võistleb pühapäeval tandemsõitudes.
Krosskartide Junior ja Senior klassis peeti ära kaks eelsõiduvooru. Geir Genor Muttik on Junioris nende järel kuues ja Martin Juga Senioris 19. Võistlus jätkub pühapäeval.
Kogenud rallikrossisõitja Muttik sõnas, et autokrossiga puutub ta mootorispordimängudel kokku esmaskordselt. “Ma ei ole varem sõitnud mullarajal, see kõik uus minu jaoks. Aga läheb suhteliselt hästi,” rääkis ta. “Sõidus on rohkem driftimist ja sõidustiil isegi lõbusam.”
Juga sattus esimeses sõidus kokkupõrkesse, mille tagajärjel purunes velg ja tühjenes rehv. “Pidin kõik viis ringi sõitma tühja rehviga. See intsident läks maksma kümme sekundit või isegi veidi rohkem,” rääkis Juga. “Teise sõidu start õnnestus, esimeses kurvis tõusin seitsmendalt kohalt kolmandaks, kuid uuendas või seitsmendas kurvis purunes kett ja sõit jäi pooleli.”
Krosskartide Mini-klassis sõidetakse rendikartidel väljalangemissüsteemis. Kuna Johann Laidvee karti tabas tehniline rike, saab ta pühapäeval uue võimaluse sõita veerandfinaali.