Reedel ja laupäeval sõideti Rovaniemis autoralli Soome meistrivõistluste teine etapp Arctic Lapland Rally. 60. Lapimaa rallil oli stardis ka neli Eesti võistluspaari, kellest kolm jõudsid klassivõiduni.
Võistlejate ees liikunud 0-auto Ford Fiesta Rally4 roolis tegi terve ralli kaasa Jaspar Vaher, kelle kõrval istus rohkem kui 250 ralli kogemusega Mikael Korhonen.
Võistluse avapäeval sõideti kuus kiiruskatset ja läbiti 90,72 katsekilomeetrit. SM2 ehk Rally3 autode klassis pakkusid soomlastele konkurentsi Patrick Enok / Silver Simm ja Rootsi MM-ralliks valmistunud Romet Jürgenson / Siim Oja.
Tempokamalt alustasid võistlust Jürgenson / Oja, kes hoidsid avakatse järel 6,8 sekundilise kaotusega teist kohta. Kahjuks tegid eestlased järgneval katsel vea, mis lõppes lumevallis ja peatusid hiljem veel korra katsel, et veenduda teelt välja sõitnud konkurentide ohutuses. Ligi viieminutise kaotusega finišisse jõudnud Jürgenson / Oja olid küll sellega suurest mängust väljas, kuid jätkasid sealt edasi tõusvas tempos ja lõpetasid avapäeva katsevõiduga. Kahjuks sai nende ralli lõpliku tagasilöögi laupäeva hommikul, kui nende võistlusautol tehniline probleem tekkis ja eestlased katkestama sundis.
„Ma arvan, et vähemalt saime terve pika esimese päeva kaasa teha ja sellega ka korraliku kilometraaži, pluss lisaks teine samapalju testis. Saime häid ja unikaalseid kilomeetreid, kuna iga katse oli avapäeval erinev, mis on positiivne. Reede esimesel katsel oli kohe hoog olemas. Selle kerge väljasõiduga läks enesekindlus korraks ära, kuid saime ta jälle lõpupoole vaikselt tagasi. Teisel katsel kukkus üks kiire soomlane ära ja sealt oleks saanud veel ka temaga ja Patrickuga meie hoogu võrrelda, kuid Patrick oli päeva teises pooles väga tugev ja ka meist kiirem. Loodame, et saame koos veel kunagi võistelda. Kahjuks tekkis meie autol laupäeval elektriprobleem mida polnud võimalik ka peale katset parandada ja nii pidime katkestama. Loodame, et Rootsis saame vähe puhtama sõidu teha ja anname endale aru, et peame seal asja mõistusega võtma ning kiirust järk järgult arendama,“ võttis Jürgenson Arctic ralli sündmused kokku.
Enok / Simm alustasid võistlust kuuenda ajaga ja 16sekundilise kaotusega, kuid tõstsid seejärel katse katselt tempot ja võitsid lõpuks reede kuuest sõidetud katsest pooled, mis tähendas ööpausiks 21,1 sekundilise eduga SM2 klassi liidrikohta.
„Reedel olid lihtsamad olud, tee oli puhtam ja midagi väga keerulist polnud. Teadsime mõlemad Rometiga, et meie kiirus võiks sinna TOP3 sisse mahtuda, aga päris äge oli vaadata, kui viiendal katsel soomlastel kahekesi pikalt eest ära olime. See oli selles mõttes äge vaadata, kuidas Fordi mehed Eestist neist kiiremad olid,“ sõnas Enok avapäeva kokkuvõtteks.
Laupäeval seitsme kiiruskatse ja 124,45 katsekilomeetriga jätkunud võistluspäeva esimeses pooles kulges Enoki / Simmi võistlus heas ning kontrollivas tempos ja päeva esimeseks hoolduspausiks oli edu konkurentide ees 15,1 sekundit. Peale lõunapausi ootasid võistlejaid ees 32,50 ja 7,33 kilomeetri pikkused katsed, mille järel oli erinevatel põhjustel eestlaste edust järgi jäänud vaid sekund, mis tähendas, et SM2 klassi võitja selgitasid ralli viimased kaks kiiruskatset, millest viimasel oli pikkust 32,50 km ja see sõideti tihedas lumeasjus.
Kui seni polnud laupäeval veel eestlaste nimesid SM2 klassi katsevõitjate nimekirja lisatud, siis kahe viimase katsega sai see viga parandatud ja ralli võit võeti lõpuks Ville Vataneni / Jarno Ottmani (Renault Clio Rally3) ees 6,4 sekundiga.
„Laupäeval oli pool päeva täitsa nauditav, kuid ralli viimase ringi esimene ja viimane katse olid olude mõttes keerulised. Kuna tegime viimase paari katsega enda elu keeruliseks – ette jäi konkurentide auto, mille eest ei antud aega tagasi ja seejärel ei saanud ise rütmi tagasi – tuli viimasel päris kõvasti pingutada, et võit ikkagi ära võtta. Ma arvan ma pole enda karjääri jooksul nii keerulist katset sõitnud, kui oli SS13. Üldjoontes olid väga nauditavad katsed ja õnneks läks nii nagu tahtsime,“ võttis õnnelik Enok SM2 klassi võitjana laupäeva sündmused kokku. Üldjärjestuses olid Enok/Simm üheksandad.
Subaru Impreza autol sõitvad Allar Goldberg / Kaarel Lääne kolmas järjestikune Arctic Lapland Rally start lõppes klassi 9 esikohaga. Nende edu ainsate klassis osalenud konkurentide ees oli fnišis 22.48,6.
The Defender Rally Championship raames ja Soome meistrivõistluste klassi 13 arvestuses võistlesid Arctic rallil Kristjan Kajakas / Kirke Roopalu. Kuue Land Rover Defender (L663) autodega sõitnud võistluspaari hulgas kuulus eestlastele klassi esikoht. Lähimate konkurentidega jäi ralli finišiks vahe 7.45,5.
Arctic Lapland Rally üldvõitjatena finišeerisid Tuukka Kauppinen / Sebastian Virtanen (Toyota GR Yaris Rally2), kes edestasid viimase katse eel juhtinud, kuid lumistes oludes Hankook rehvide olematu pidamise tõttu rohkem, kui 30 sekundit kaotanud Kalle Rovanperä / Jonne Halttuneni (Toyota GR YAris Rally1) lõpuks 11,5 sekundiga. 18-aastasest Tuukka Kauppinenist sai Arctic Lapland Rally 60-aastase ajaloo noorim võitja.
Ralli tulemused.