FIA ohutusbülletään nr 24: mida tuleb teada kiivri värvimisel

Kiivri kaunistamisel kehtivad kindlad reeglid. Foto: Florent Gooden / DPPI

Osana FIA pidevast missioonist parandamaks ohutust nõuab FIA rahvusvahelises spordikalendris registreeritud võistlustel osalevatel võistlejatel FIA poolt heakskiidetud kiivri kandmist. Kiiver on tavaliselt ohutusvarustus, mida võistlejatel meeldib isikupärastada. Samas on oluline tagada, et isikupärastamine ei kahjusta homologeeritud kiivri ohutust.

Kiivrite kõige tavalisem isikupärastamise viis on värvimine. Oluline on märkida, et värv võib reageerida kiivri kesta ja energiat neelavate materjalidega ning vale värvitüübi või värvimismeetodi kasutamine võib selle kaitsevõimet kahandada.

FIA Spordikoodeksi Lisa L artiklis 1.4 esitatud nõuete kohaselt tohib kiivrit modifitseerida ainult vastavalt tootja juhistele.

Värvi ebaõige kasutamine toob kaasa FIA homologatsiooni tühistamise.

Võistleja vastutab selle eest, et tema kiivri dekoreerimine toimuks vastavalt tootja juhistele, mis on tavaliselt esitatud kiivri kasutusjuhendis, avaldatud kiivri tootja veebisaidil ja saadaval nõudmisel otse tootjalt. FIA ja/või ASN-i ametnikud võivad keelata kiivri kasutamise, kui seda on valesti modifitseeritud (näiteks kiivri polsterdusel on värvimärke või tõendeid, et energiat neelav materjal on eemaldatud ja uuesti paigaldatud).

MEELESPEA KIIVRI VÄRVIMISEL:

• Kontrollige alati kiivri tootjapoolseid juhiseid või võtke kahtluse korral enne kiivri värvimist ühendust tootjaga veendumaks, et olete juhistest õieti aru saanud.

• Veenduge, et kiivri sisemus oleks täielikult kaitstud, sulgedes hoolikalt KÕIK avad, sest isegi värviaurud võivad kahjustada kiivri vooderdust (energiat neelavat vahtu).

• Tavaliselt on soovitatav kasutada õhu käes kuivavat akrüül- või polüuretaanvärvi, kuid iga värv peab siiski vastama kiivri tootja soovitustele.

• Enne värvimist eemaldage kiivri välisküljelt kogu riistvara, nagu näiteks klemmid ja visiiri kinnituskruvid, sulgedes sealjuures kõik avad. NB! 8858-2002 Helmet M6 kiivril pole klemme võimalik eemaldada ja need tuleb korralikult kinni katta.

• Katke kinni kõik mitte eemaldatavad ja liikuvad osad.

• Valitud värv peab olema tulekindel.

KEELATUD ON:

• Eemaldada kiivri püsivaid komponente (nt energiat neelav vaht, kummitihendid, kinnitusrihm, needid jms). NB! Rangelt on keelatud eemaldada energiat neelavat vahtu või kummist tihendeid, kuna need on püsivalt kiivri külge kinnitatud. Kummist tihendid tagavad visiiri tihendite ja visiiri avamismehhanismi korrektse töö.

• Hoida kiivrit kõrgetel temperatuuridel (üle 50°C).

• Eemaldada kiivri algse tootja poolt paigaldatud kattekiht.

• Värvida visiiri ja/või visiiri mehhanismi mis tahes osa.

• Kiivri kokkupuude keemiliste lahustite või nende aurudega.

LOE KA NEID UUDISEID:

22. november 2024

Priit Priimägi võtab MM-rallidel üle Michèle Moutoni töö. „Ohutusdelegaat annab viimase heakskiidu katsele.“

20. novembril avaldati Monte-Carlo MM-ralli 2025 võistlusjuhend, kus FIA ametnike nimekirjast leiab lisaks Karmo Uusmaale veel ühe eestlase nime....
21. november 2024

Nädalavahetus autospordis: Eestis maastikusõit; MM-punktid mängus rallis ja vormel ühes

Nädalavahetusel toimub Eesti offroad-võistlus Saarekoll; MM-punktid on mängus rallis ja vormel ühes. Reedest pühapäevani Saaremaal toimuva Saarekolli võistluskeskus asub...
20. november 2024

Maastikusõiduhooaeg lõpeb nädalavahetusel Saaremaal

Maastikusõiduhooaeg lõpeb reedest pühapäevani, 22.-24. novembrini Saaremaal toimuva Eesti karikavõistluste etapiga Saarekoll. Ehkki tegemist on publikule üldiselt raskesti jälgitava...
20. november 2024

EVAL F4 2024, 7. etapp: Talvar võttis, mis talle kuulus

Virtuaalse vormelisõidu Eesti meistrivõistluste viimane etapp sõideti 17. novembril väga keerulisel Detroidi Belle Isle’i ringrajal. Tabelijuht Rainer Talvar tagas...