Andres Arnover saavutas kiirendusspordi Euroopa meistrivõistluste etapil teise koha

Andres Arnover jõudis EM-etapil finaali. Foto: Eurodragster.com

Andres Arnover (Ford Mustang) saavutas kiirendusspordi Euroopa meistrivõistluste kolmandal etapil Nitrolympx Saksamaal Hockenheimringil klassis Pro Modified teise koha ja jätkab sarja samuti teisel positsioonil.

Finaalis läks Arnover kokku hollandlase Michel Tooreniga (Plymouth Barracuda), kes edestas eestlast kolme sekundituhandikuga. Arnoveri aeg veerandmiilil oli 6,023 sekundit (392,87 km/h), Toorenil 6,020 (387,75 km/h). “Kaks meetrit jäi võidust puudu,” sõnas Arnover. “Rada oli libe ja ehkki keerasime autol võimsust maha, pidin juhitavuse säilitamiseks siiski natuke kiirust vähendama.”

Võistlusnädalavahetus algas Arnoverile ärevalt, sest auto rike ei võimaldanud reedestes kvalifikatsioonides osaleda. “Esimese sõidu stardis suri mootor lihtsalt välja. Tulime tagasi boksi, kõik töötas nagu peab, kuid järgmise sõidu eel jälle sama lugu,” rääkis Arnover. “Reedene päev kulus veaotsingule, lõpuks selgus, et probleem oli ühe juhtme sisemises katkestuses. Väliselt paistis juhe terve.”

Juhe oli aga osa süsteemist, mis peab kriitilises olukorras auto mootori seiskama. Voolukatkestust tõlgendas auto kui hädaolukorda.

Laupäeval sõitis Arnover välja üheksanda aja ja pääses eliminaatorisõitudesse. Esimese vastase, briti Andy Robinsoniga (Chevrolet Camaro) oli sõit äärmiselt võrdne: reaktsiooniaeg täpselt sama 0,047 sekundit, 100 meetril olid autod täiesti kõrvuti, kuid finišis suutis Arnover rivaali 0,024 sekundiga alistada.

“Minul on turbomootor, temal kompressormootor, turbo eelis ilmneb just sõidu lõpufaasis,” rääkis Arnover. “Ilm oli väga kuum ja rehvide haardumine üsna vilets. Pidin enne sõidu lõppu nii selles sõidus kui mitmes teises järgi andma.”

Järgmises väljalangemissõidus šveitslase Marcus Hiltiga (Chevrolet Corvette) saavutas eestlane oma võistluse parima aja 5,967 sekundit ja kogu Pro Modified klassi suurima kiiruse 402,03 km/h.

Poolfinaalis tegi Arnover soolosõidu, kuna vastase, rootslase Jan Ericssoni Chevrolet Camarot tabas tehniline rike ja ta starti ei tulnud.

Enne viimast etappi 8.-11. septembrini Suurbritannias Santa Podis juhib sarja Ericsson 269 punktiga, Arnoveril on teisena 221 punkti ja hollandlasel David Vegteril (Chevrolet Camaro) 216 punkti. Võimalus tulla Euroopa meistriks on nii neil kolmel kui mitmel teisel punktitabelis tagapool asuval sõitjal.

Andres Arnover (vasakul karikaga) jätkab EM-sarja teisel positsioonil. Foto: Janis Piiritalo

LOE KA NEID UUDISEID:

19. aprill 2024

Autoringrajasõitja Ruben Volt sihib tänavu vähemalt ühe tippsarja tiitlit

Autoringrajasõitja Ruben Volt alustab sellel nädalavahetusel Itaalias Vallelunga ringrajal oma tänavust võistlushooaega. Ta jätkab sealt, kus eelmisel aastal pooleli jäi –...
18. aprill 2024

MOMU kogu täienes ajaloolise Audiga

MOMU Mootorispordi Muuseumisse jõudis restaureeritud 1988. aasta Audi 100, mis oli üks esimesi Eestis ametlikult maale toodud ja müüdud...
18. aprill 2024

Nädalavahetus autospordis: mitu võistlust Eestis, Horvaatia MM-ralli ja palju muud

Nädalavahetusel jätkuvad Eestis autospordi rahvasarjad Misso ja Kehala Karikas ning toimub muudki. Mitmed eestlased stardivad välismaal. Rahvakrossi- ja sprindi...
17. aprill 2024

FOTOD. Noored Roolis avaetapil Raassilla rajal osales ligi 70 sõitjat

Pühapäeval sai Raassilla moto- ja vabaajakeskuses alguse Noored Roolis sarja hooaeg, kus teineteisega võtsid seekord mõõtu kokku lausa 69...