Andres Arnover saavutas kiirendusspordi Euroopa meistrivõistluste etapil teise koha

Andres Arnover jõudis EM-etapil finaali. Foto: Eurodragster.com

Andres Arnover (Ford Mustang) saavutas kiirendusspordi Euroopa meistrivõistluste kolmandal etapil Nitrolympx Saksamaal Hockenheimringil klassis Pro Modified teise koha ja jätkab sarja samuti teisel positsioonil.

Finaalis läks Arnover kokku hollandlase Michel Tooreniga (Plymouth Barracuda), kes edestas eestlast kolme sekundituhandikuga. Arnoveri aeg veerandmiilil oli 6,023 sekundit (392,87 km/h), Toorenil 6,020 (387,75 km/h). “Kaks meetrit jäi võidust puudu,” sõnas Arnover. “Rada oli libe ja ehkki keerasime autol võimsust maha, pidin juhitavuse säilitamiseks siiski natuke kiirust vähendama.”

Võistlusnädalavahetus algas Arnoverile ärevalt, sest auto rike ei võimaldanud reedestes kvalifikatsioonides osaleda. “Esimese sõidu stardis suri mootor lihtsalt välja. Tulime tagasi boksi, kõik töötas nagu peab, kuid järgmise sõidu eel jälle sama lugu,” rääkis Arnover. “Reedene päev kulus veaotsingule, lõpuks selgus, et probleem oli ühe juhtme sisemises katkestuses. Väliselt paistis juhe terve.”

Juhe oli aga osa süsteemist, mis peab kriitilises olukorras auto mootori seiskama. Voolukatkestust tõlgendas auto kui hädaolukorda.

Laupäeval sõitis Arnover välja üheksanda aja ja pääses eliminaatorisõitudesse. Esimese vastase, briti Andy Robinsoniga (Chevrolet Camaro) oli sõit äärmiselt võrdne: reaktsiooniaeg täpselt sama 0,047 sekundit, 100 meetril olid autod täiesti kõrvuti, kuid finišis suutis Arnover rivaali 0,024 sekundiga alistada.

“Minul on turbomootor, temal kompressormootor, turbo eelis ilmneb just sõidu lõpufaasis,” rääkis Arnover. “Ilm oli väga kuum ja rehvide haardumine üsna vilets. Pidin enne sõidu lõppu nii selles sõidus kui mitmes teises järgi andma.”

Järgmises väljalangemissõidus šveitslase Marcus Hiltiga (Chevrolet Corvette) saavutas eestlane oma võistluse parima aja 5,967 sekundit ja kogu Pro Modified klassi suurima kiiruse 402,03 km/h.

Poolfinaalis tegi Arnover soolosõidu, kuna vastase, rootslase Jan Ericssoni Chevrolet Camarot tabas tehniline rike ja ta starti ei tulnud.

Enne viimast etappi 8.-11. septembrini Suurbritannias Santa Podis juhib sarja Ericsson 269 punktiga, Arnoveril on teisena 221 punkti ja hollandlasel David Vegteril (Chevrolet Camaro) 216 punkti. Võimalus tulla Euroopa meistriks on nii neil kolmel kui mitmel teisel punktitabelis tagapool asuval sõitjal.

Andres Arnover (vasakul karikaga) jätkab EM-sarja teisel positsioonil. Foto: Janis Piiritalo

LOE KA NEID UUDISEID:

9. veebruar 2023

Juss Parek püsib võitmatuna

2023. aasta Eesti meistrivõistlused virtuaalses ringrajasõidus GT3-autodele ja ehk EVAL S-Link GT 2023 jätkus 5. veebruaril teise etapiga Bathursti...
9. veebruar 2023

Selgusid Rallispordi Tulevikutähe programmis osalejad

Tipptasemel kaardilugejate ettevalmistuseks loodud Rallispordi Tulevikutähe programmi valiti osalema Hendrik Kraav, Taavi Lassmann, Martin Leotoots, Evelin Mitendorf ja Jakko...
8. veebruar 2023

Jäärajasõidu Eesti karikavõistlused jätkuvad Viljandi järvel

Jäärajasõidu Eesti karikavõistlused jätkuvad laupäeval, 11. veebruaril Viljandi järvel teise etapiga StoneHouse karikatele. “Jääolud järvel on head. Jää paksus...
7. veebruar 2023

Martin Rump jätkab Le Mansi sarjas nimekate tiimikaaslastega

Eelmisel hooajal Euroopa Le Mansi (ELMS) kestvussõidusarjas debüteerinud Martin Rump jätkab samas sarjas ka tänavu. Porschega sõitva eestlaste tiimikaaslased...

Eesti Autospordi Liit

Reg. nr: 80076023
Aadress:
Mustamäe tee 4, 10621, Tallinn
Tel.: +372 6398 666
E-post: info@autosport.ee

Olulised lingid

Olulised lehed

Jälgi Eesti Autospordi Liitu ka:

© Kõik õigused on reserveeritud Eesti Autospordi Liidule