Milline tuleb 2022 WRC rallihooaeg?

Foto: betsafe.ee

Rallihooaeg hakkab kuninglikus rallisarjas WRC selleks aastaks läbi saama. Jäänud on sõita veel viimane etapp Itaalias Monza rallil ning seejärel saab tõenäoliselt prantslane Sebastien Ogier koos kaardilugejaga pea kohale tõsta rallimaailma väärtuslikuma karika. 

Sebastien Ogier´le oleks see järjekorras kaheksas maailmameistritiitel ning peab tõdema, et prantslaste ülemvõim on kestnud WRC rallimaailmas juba aastast 2004, kui pea dekaadi jagu võidutses teine kuulus prantslane Sebastien Loeb. Ainuke sõitja, kes on prantslaste hegemooniat vahepeal suutnud rikkuda ning omale meistritiitli kindlustada, on Ott Tänak.

Uuel WRC hooajal on korraldajatel plaanis läbi viia enneolematuid muudatusi, mis rallimaailmaga seotud inimeste arvates võib viia autoralli kuningliku sarja aeglase surmani. 

Mis siis muutub? Kuidas hakatakse rallit sõitma uuel hooajal ning mida on WRC rallisarjal pakkuda Eesti rallifännidele – sellest juba alljärgnevas ülevaates. 

WRC kaob minevikku – elagu Rally 1!

Autoralli MM-sarjas minnakse 2022. aastast üle hübriidautodele, mis on tekitanud pahameelt paljude sõitjate, tiimide ning ka pealtvaatajate hulgas. Ent Rahvusvaheline Autoliit (FIA) on oma otsuses kindel ning ettevalmistused 50. juubelirallihooajaks on täie hooga käimas. Aastakümnetega rallifännidele sissekulunud termin WRC-auto peab jääma minevikku ning FIA otsusega minnakse üle Rally 1 nime kandvale koondnimele. 

Otsusega kaob legendaarne WRC-auto nimetus ning milliseid tagajärgi see kaasa toob, on raske ette ennustada. Kas vaatajaid ning huvi hakkab kaotama kogu rallisari või suudavad uued hübriidajamitega autod hoopis radade äärde tuua rohkem pealtvaatajaid? 

Rallifännil on ikka võimalus võitjaid ennustada ning spordiennustus on selleks hea võimalus. Kas uued mootorid muudavad miskit ka võidukoefitsentides? Seda näitab aeg.

Uued ralliautod meile koju kätte

Kohalikud rallifännid saavad aga rõõmustada, sest uusi autosid ja uue nimetuse all võistlemist näeme meie lausa oma kodukamaral. Rallikarussell jõuab meie juurde 14.–17. juulil jällegi kuulsatel Lõuna-Eesti kiiruskatstetel. Loodetavasti saab ka meie oma ekipaaž Tänak-Järveoja sel rallil taas poodiumi kõige kõrgemat kohta nautida.
On äraütlemata hea, et teiseks võimaluseks, kuhu üks kirglik rallifänn saab kohale minna, on Soome ralli – pole kaugel ja veidi nagu toimuks oma tagahoovis. Nii saavad eriti suured ralliarmastajad kohapeal käia vaatamas kohe mõlemat rallit.
Loodetavasti on suvel maailmakord taas rahulikum ning piirangud ja keelud leevendatud.

Kas uued reeglid muudavad rallisarja huvitavamaks?

Paljudes ralliga seotud inimestes on muudatused reeglistikus tekitanud pahameeletulva. Oma arvamust on avaldanud nii Thierry Neuville Hyundai meeskonnast kui ka paljud teised.

Neuville sõnul ei jätkunud rallitiimidel piisavalt julgust, et seista vastu FIA sellesisulistele otsustele. FIA ise lubab, et uued reeglid peaksid tooma rallikarusselli juurde rohkem tiime ning reeglistike muudatused toovad tiimidele tulu, kaotamata tipptehnoloogiat ja jõudlust. 

Kõik üksmeelselt sellega siiski ei nõustu ning mõni rallimaailmas kõrgel kohal seisev isik on nimetanud WRC uut rallisarja elektrivormelitele sarnaseks. 

Kuid keskkond ja rohepööre ehk mängibki siin kõige enam rolli – Rally 1 peaks olema palju keskkonnasõbralikum ja loodust säästvam kui seda oli vana hea WRC. 

Hetkel lubatakse, et võimas mootorimüra ning agressiivne ralliautole omane välimus säilib, kuid hüvasti saame öelda 6-käigulisele käigukastile ning keskdiferentsiaalile. Kusjuures on hooaja jooksul lubatud kasutada ainult 6 komplekti käigukaste. Piirangut ületades tuleb kergitada kukrut ning maksta trahvi. 

Muudatused hõlmavad ka veermikku, üldistades võib öelda, et see on varasemast lihtsama ehitusega.

Suurimaks muudatuseks kogu rallipõlvkonna jooksul on siiski hübriidajamid, mis peaksid täislaetuna andma juurde kuni 100 kW võimsust. 

Kuidas see kõik muudab ralli kulgu ja kuidas suudavad tiimid uueks hooajaks ette valmistuda, näeme juba 2022. aasta jaanuaris Monte-Carlos. 

LOE KA NEID UUDISEID:

26. november 2021

Võidusõit aastal 1912. Miks olid talupoegadel kotid peas?

“Ühe külatee ääres nägid imestunud automobilistid kohalikke talupoegi, kes seisid kotid peas,” kirjeldatakse äsja ilmunud raamatus “Automotokroonika. Tsaariaeg” 1912....
25. november 2021

Nädalavahetus autospordis: rallikross ja ringrajasõit

Nädalavahetusel jõuavad lõpule tänavused rallikrossi maailmameistrivõistlused ja ringrajasõidu turismiautode maailmakarikavõistlused. Rallikrossi MM-i kaks viimast etappi sõidetakse laupäeval ja pühapäeval...
25. november 2021

Lada Classic Cupi eestvedaja: tuleb äge võidusõit. Avaldati ka tehnilised tingimused

Autorallis uuest hooajast käivituva Lada Classic Cupi eestvedaja Einar Visnapuu prognoosib sarjas põnevat hooaega. “Arvan, et tuleb äge hooaeg....
23. november 2021

Tõnis Kasemets, eestlasest autospordiproff Ameerikas

Tõnis Kasemets on ainus Eesti autosportlane, kes jõudnud Põhja-Ameerika tippvormelisarja ning osalenud kuulsatel Daytona 24-tunni ja Sebringi 12-tunni sportautode...

Eesti Autospordi Liit

Reg. nr: 80076023
Aadress:
Mustamäe tee 4, 10621, Tallinn
Tel.: +372 6398 666
E-post: info@autosport.ee

Olulised lingid

Olulised lehed

Jälgi Eesti Autospordi Liitu ka:

© Kõik õigused on reserveeritud Eesti Autospordi Liidule