Marko Muru lõpetas rallikrossi Euroopa meistrivõistlused esimese eestlasena poodiumil, saavutades elektriautode klassis RX2e kolmanda koha.
Muru kogus hooaja kokkuvõttes 92 punkti. Võitis rootslane Nils Andersson 126 punkiga, teine oli tema kaasmaalane Isak Sjökvist 110 punktiga.
“Hooaeg läks korda, ehkki ebaõnne oli samuti omajagu,” rääkis Muru. “Kõige rohkem teeb rõõmu, et olin kiirete rootslastega samas tempos, neil on RX2e autodega minust palju rohkem kogemusi.”
Ebaõnne all pidas Muru silmas muuhulgas elektroonikaprobleeme hooaja avaetapil. “Kohtunikelt saadud hoiatuste tõttu kaotasin viis punkti. Jääb üle nentida, et nägime hoiatused toonud olukordi erinevalt. Belgia etapil rada lõiganud rivaalide karistamata jätmine tekitas samuti küsimusi.”
Viimase etapi Portugalis Montalegre rajal lõpetas Muru neljanda kohaga. “Finaali oli stardis korralik trügimine. Läksin kohe esimesel ringil plaanitult jokkerisse ja jälgisin eriti, kus paikneb rajal rootslanna Mikaela Ahlin-Kottulinsky, tema tulemusest sõltus samuti, kas mahun hooaja lõpus poodiumile või mitte.”
Teise ringi lõpus sai äärekivi ületades kannatada Muru auto vedrustus. “Siis oli selge, et tuleb sõita kindla peale, ühe viltuse rattaga kindlasti ei saa sõitu võita. Kuid auto pidas lõpuni vastu ja hooaja kokkuvõttes õnnestus saavutada kolmas koht.”
Eelsõitudes oli Muru neljas, teine ja kaks võitis, poolfinaali lõpetas ta teise kohaga.
RX2e sarjas kasutatakse nelikveolisi elektriautosid võimsusega 367 hj ja maksimaalse pöördemomendiga 510 njuutonmeetrit. Hooaeg koosnes neljast etapist, mis sõideti Rootsis, Ungaris, Belgias ja Portugalis.