Ott Tänak / Martin Järveoja lähevad Portugalis püüdma hooaja esimest poodiumikohta

Ott Tänak andmas intervjuud Horvaatia rallil. Foto: Austral Worldwide / Hyundai Motorsport GmbH

Neljapäeval antakse Portugalis start autoralli MM-hooaja viiendale etapile. Hooaja teisele kruusarallile on registreerunud 69 võistluspaari, kelle hulgas ka Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) ja Georg Linnamäe / James Morgan (Toyota GR Yaris Rally2). MM-liidritena lähevad võistluse avapäeval teistele teed puhastama Tänaku / Järveoja meeskonnakaaslased Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1).

Eestlased Portugali MM-rallil

Eesti võistlejate hulgas on Portugali MM-ralli olnud huvipakkuv juba aastast 1995. Esimesed kaks Eesti võistluspaari, kes Portugalis startisid olid Ivar Raidam / Margus Karjane (Ford Escort RS Cosworth) ja Marek Toome / Aleksander Käo (Mitsubishi Lancer Evo II), kellest finišisse jõudsid viimati nimetatud. Esimese oma klassi poodiumikoha võtsid sellel legendaarsel rallil Junior WRC klassis 2007. aastal Urmo Aava / Kuldar Sikk (Suzuki Swift S1600), kes lõpetasid teisena. Kaks aastat hiljem tegi just Portugalis MM-debüüdi Ott Tänak, kelle MM-Motorsport meeskonna poolt ettevalmistatud Subaru Impreza STi N14 auto kõrvalistmel istus Kristo Kraag. Esimese klassivõiduni jõudsid eestlastest esimesena Egon Kaur / Mait Laidvee (Ford Fiesta R2), kes olid 2011. aastal parimad WRC Academy arvestuses. 2014. aastal lõpetasid Drive DMACK Trophy arvestuse esikohaga Sander Pärn / James Morgan (Ford Fiesta R2). Kulus veel kaheksa aastat ja eestlased seisid lõpuks Portugali MM-ralli pjedestaali esikohal ka üldarvestuses. 2019. aastal võtsid oma karjääri üheksanda MM-ralli võidu just nendel teedel Ott Tänak / Martin Järveoja.

Ott Tänak: Portugal on tõeliselt nauditav ja see on võistlus mida ootan pikisilmi

Tänak / Järveoja stardivad avapäeva katsetele neljanda võistluspaarina. Nende kaotus on Portugali ralli eel MM-arvestustust juhtivatele meeskonnakaaslastele 33 punkti. Möödunud aastal Fordiga võistelnud eestlased alustasid rallit kolmandalt stardipositsioonilt ja juhtisid kolme katse järel rallit, kuid lõhkusid siis rehvi. Lõpuks oli nende autol veel pühapäeval ka hübriidi probleem ja ralli lõpetati neljandal kohal.

Hyundaiga sõidetud parim tulemus pärineb hooajast 2022, kui ralli alguses samuti TOP3 kohtade eest heideldi, kuid siis kaks rehvi lõhuti ja lõpuks võistlus kuuendal kohal lõpetati. Nädalavahetusel Narvas Kreenholmi tehase territooriumil sõidetud krosskartide võistluse teisena lõpetanud Martin Järveoja ootab Portugalis ees karjääri 125. MM-start.

“Pärast Horvaatiat on suurepärane minna tagasi karmimale pinnasele. Portugal on tõeliselt nauditav ja see on võistlus mida ootan pikisilmi. See on kiire ralli, mis on tavaliselt esimesel läbimisel sujuv ja teisel väga konarlik. Oleme selles hooaja osas, kus  hakkab soojemaks minema ja Portugal on üks esimesi rallisid, mis võib nii auto kui ka rehvide jaoks päris väljakutseid esitada. Kontrast esimese ja teise ringi vahel on märgatav, kuna pehmed teed võivad roopasse minna. Oleme võistluseelse testi teinud ja kindlasti on veel tööd teha, kuid ootan väga, et saaksime kõvasti pingutada,“ sõnas Tänak Hyundai meeskonna pressiteate vahendusel.

Georg Linnamäel veel Portugali teedelt korralik tulemus puudub

Portugalis WRC2 klassis võistlev Georg Linnamäe teeb kruusal hooaja avastardi. Rootsis karjääri esimese WRC2 klassi poodiumikoha teeninud eestlane hoiab MM-arvestuses 15 punktiga üheksandat kohta. 25aastast Linnamäed ootab Portugali teedel ees karjääri 30. MM-start. Kui Euroopa meistrivõistluste ERC sarjas on eestlane kahel viimasel aastal lõpetanud Portugali etapi poodiumil, siis MM-arvestuses pärinev tema parim koht aastast 2019, kui Linnamäe just Portugalis MM-debüüdi tegi, mis lõppes absoluudi 30. kohaga. Võistluse eel sai eestlane uut Toyota GR Rally2 autot proovida nii märjal, kui ka kuival pinnasel ning nii Linnamäe / Morgan, kui ka Red Grey meeskond peaks võistluseks valmis olema, et püüda senise karjääri parimat Portugali MM-ralli tulemust.

Kokku ootab võistlejaid neljal päeval eel 22 kiiruskatset ja 337,04 katsekilomeetrit.  

LOE KA NEID UUDISEID:

18. detsember 2024

Autospordi ja autonduse aastaraamat 2024 jõudis müügile

Autospordi ja autoaastat kokku võttev raamat “Auto 2024” on müügil Eesti Autospordi Liidu kontoris (Vana-Tartu mnt 79a, Peetri, III...
18. detsember 2024

Albert Tamm kohtus Paul Aroni ja Liam Lawsoniga ning osales esimesel OK Juniori sõidul

Viimastel hooaegadel Mini klassis häid sõite teinud Albert Tamm (12a) osales elu esimesel OK Junior kardiklassi võistlusel, näidates kogenenumate...
17. detsember 2024

Rally Alūksne sõidetakse jaanuaris uuendatud formaadis; registreerimine käib

10.-11. jaanuarini Lätis sõidetav Alūksne ralli toimub uuendatud formaadis. Võistlejate registreerimine on avatud ja jätkub 5. jaanuari kella 18.00-ni....
17. detsember 2024

Rahvakrossi Eesti karikasarja avaetapp Piirojal jääb ära

28. detsembrile planeeritud rahvakrossi ja krossisprindi Eesti karikasarja ning Piiroja Karika avaetapp Piiroja rallikrossirajal jääb sulailma tõttu ära. “Kahjuks...