Pühapäeval Lätis lõppenud autoralli MM-hooaja kaheksanda etapi võitsid soomlased Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1).
Soomlastele oli see WRC karjääri 14. etapivõiduks ja Toyotale ajaloo 90. Toyota Gazoo Racing meeskonnale kindlustasid kaksikvõidu Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), kes jäid meeskonnakaaslastest 39,2 sekundi kaugusele. Viimase katse eel kolmandat kohta hoidnud ja terve nädalavahetuse jooksul suurepärast sõitu teinud ning karjääri esimesed WRC arvestuse katsevõidud võtnud Martins Sesks / Renars Francis langesid kahjuks viimase katse Ford Puma Rally1 auto tehniliste probleemide tõttu seitsmendaks.
Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) alustasid ajaloo esimest Läti MM-rallit shakedown katse võiduga, kuid kaotasid võistluse avakatsel vale rehvivaliku tõttu väärtuslike sekundeid. Reedel korra TOP3 katseaega näidanud eestlased hoidsid enamuse päevast neljandat kohta, kuid eelviimasel katsel alanud piduriprobleemid kukutasid nad päeva lõpuks kuuendaks. Laupäeva hommikune ring tõi eestlastele nädalavahetuse esimese katsevõidu ja lõunapausi eel lahutas eestlaseid viimasest poodiumikohast 9,6 sekundit.
Kui hommikune ring möödus suuremate sündmusteta, siis peale hoolduspausi sõidetud ring pakkus eestlastele „seikluseid“. Ringi teisel katsel juhtus Tänaku / Järveojaga intsident, kus Elfyn Evansi Toyota poolt löögi saanud täispuhutud reklaamkaar vajus teele tühjaks ja kuna järgmise autona tulnud eestlastel teel ees ootavast takistusest aimu polnud, siis sõitsid nad sellest üle, misjärel nende Hyundai katte alla kadus ja mõnisada meetrit hiljem peatus. Selleks, et uuesti liikuma pääseda tuli auto alt rattad ära võtta ja end ümber auto mässinud kattest vabastada. Nominaalaja saanud eestlased jätkasid kolmanda koha püüdmist ja vähendasid viimase katse eel vahe 6,3 sekundi peale.
Sellega aga polnud Tänaku / Järveoja „seiklused“ lõppenud, sest Liepaja linnakatsel purunes hüppest maanduses ootamatult Hyundai pooltelg ja hetkeks „reisijaks“ jäänud eestlased pidid pidurdamiseks kasutama rajaäärsete heinapallide abi. Päeva lõpetasid nad siiski neljandal kohal.
Pühapäevale läksid eestlased vastu eesmärgiga olla super pühapäeva ja punktikatse arvestuses kõige kiiremad ja see neil ka õnnestus. Lisaks tõusti eelpool mainutud Läti konkurentide ebaõnne tõttu üldarvestuses kolmandaks. Ralli võitjatest jäid parimad Hyundai võistlejad 20 kiiruskatse kokkuvõttes maha 1.04,5. Läti MM-ralli kokkuvõttes teenisid Tänak / Järveoja 22 punkti, mis tõstis nad MM-arvestuses teiseks. MM-liidrina jätkavatest Thierry Neuvillest / Martijn Wydaeghest (Hyundai i20 N Rally1) jäävad eestlased maha 8 punktiga.
“Võime vähemalt öelda, et täna oli hea päev. Lõppkokkuvõttes ei olnud laupäev väga halb tempo. Suutsime pärast rasket reedet tagasi rütmi saada, kus oli kindlasti vale rehvivalik ja olime seadistusega hädas. Pidurite kaotamine reedesel viimasel katsel tähendas, et meil polnud laupäeval head stardipositsiooni, mistõttu tundus, et kaardid ei olnud meie kasuks, kuid oleme tänasest suutnud võtta absoluutse maksimumi. Martins on teinud suurepärast tööd. Ta teab küll neid teid, kuid keegi ei saa ta sõitu ära võtta. Ükskõik mis on lõpptulemus, ta oli väärt poodiumit. Ta pani meid suruma ja kõik peaks Lätis ta üle uhked olema.
Järgmine etapp on Soome, mis on üks mu lemmikvõistlusi, sest sealsed teed on ralli jaoks loodud. Toyota on taas väga kiire, kuid anname endast kõik ja surume täiega,“ võttis Tänak poodiumikohaga lõppenud ralli kokku.
Tootjate arvestuses jätkab esikohal Hyundai Motorsport, kuid nende edu teise järjestikuse kaksikvõidu võtnud Toyota Gazoo Racing ees on nüüd vaid üks punkt.
Gregor Jeets / Timo Taniel WRC2 klassi seitsmendad
WRC2 klassis olid Läti MM-rallil ainsa Eesti võistluspaarina stardis Gregor Jeets / Timo Taniel (Toyota GR Yaris Rally2). RedGrey meeskonna võistlejad näitasid paljudel katsetel TOP6 katseaegu, kuid pidid kahel päeval tegelema ka sõitu mõjutavate tehniliste faktoritega.
Reedel tuli eestlastel pealelõunasel ringil sõita mittekorralikult sulgunud kaardilugeja uksega, mille vahelt tuli autosse palju tolmu. Laupäeva hommikus teisel katsel käidi väikesel kiirusel üle katuse ja lõhuti klaasid. Pealtvaatajate abiga rajale tagasi saanud eestlased kaotasid selle intsidendiga ligi viis ja pool minutit. Ralli kokkuvõttes kuulus eestlastele WRC2 klassi seitsmes koht. Kaotust klassi võitnud Oliver Solberg / Elliott Edmondsonile (Škoda Fabia RS Rally2) kogunes lõpuks 9.22,4.
„Üldpildis jäime tegelikult rahule. Ralli algas suhteliselt keeruliselt, sest reedel juhtus selline intsident, et lõunase rehvivahetuse eel sõitis meist kõrval seisnud ekipaaž niimoodi mööda, et võttis kaardilugejapoolse ukse kaasa. Seda me korda ei saanudki ja pidime järgnevad neli katset sõitma lahtise uksega. See tolm, mis autosse tuli, oli meeletu, kuid saime lõpuni. Laupäeva hommiku teisel katsel oli meil ebaõnne, kui kitsas mahapööres, kus oli juba laiaks mindud läksime ka meie. Kuidagi haakis tagumise ratta kinni ja käisime väikese hoo pealt õnnetult üle katuse. Õnneks oli seal pealtvaatajaid, kes meid tagasi lükkasid ja ülejäänud päev oli hoolduseni keeruline, sest meil olid aknad katki ja auto natukene kõver. Peale hooldust oli jälle tore ja saime seadeid muuta ning õhtuks need juba nii heaks, et oli mugav sõita. Täna oli samuti hea sõita ja seda hoolimata apsakatest, kus tuli väike ajakaotus, kuid võrreldes konkurentidega oli kiirus juba päris hea. Nüüd nädalane paus ja siis edasi Soome,“ võttis Jeets lõunanaabrite juures sõidetud esimese MM-ralli kokku.
WRC3 klassis stardis olnud Joosep Ralf Nõgene / Aleks Leski (Renault Clio Rally3) ainus konkurent katkestas küll juba neljapäeva avakatsel, kuid oli ülejäänud päevadel tagasi võistlusrajal ja pakkus eestlastele konkurentsi. 20 kiiruskatsest võitsid LightGrey meeskonna võistlejad Nõgene / Lesk 18 ja edestasid lõpuks konkurenti rohkem, kui 19 minutiga.
Autoralli MM-hooaeg jätkub augusti esimesel nädalavahetusel, kui ees on ootamas legendaarne Soome MM-ralli.